buenos dias - Reisverslag uit Nazca, Peru van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu buenos dias - Reisverslag uit Nazca, Peru van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu

buenos dias

Door: Claudia en Peter

Blijf op de hoogte en volg Claudia

27 Augustus 2015 | Peru, Nazca

Goede middag lieve kijkbuiskinderen,

Of moeten we zeggen goede nacht? We zijn alweer een week onderweg en tot nog toe worden we keer op keer verrast door al het moois wat Peru te bieden heeft.
Na een reis van 14,5 uur zijn we uiteindelijk in Lima aangekomen. Waarna we na wat dropjes en een stroopwafel toch vrij snel ons bed zijn ingedoken. We zijn twee dagen in Lima geweest. De mensen hier zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij. Of het vragen naar de weg is of het meehoppen in de buslijn naar het centrum, het kan allemaal. Lima is een stad zoals de meeste grote steden. Het is er prima toeven, maar heel spannend is het niet. We waren daarom ook blij dat we na twee dagen door konden reizen naar Ica.
Ica, of eigenlijk Huanachina, ligt aan een oase in de woestijn. We waren dan ook omringt door zandduinen en daar hebben we gelijk gebruik van gemaakt. We zijn met een groep toeristen met een zandbuggy door de duinen heen gescheurd (die kunnen trouwens over de 100 meter hoog zijn). Vervolgens kwamen de snowboards tevoorschijn en zijn we al glijdend op ons buik al die hoge duinen te lijf gegaan.
De volgende dag mochten we lekker vroeg op om om half 7 in de tourbus te zitten richting de Ballestas eilanden. Met 34 man werden we in een speedboot gedropt om zeeleeuwen, pinguins, pelikanen en 100.000 vogels te spotten. Bij het wegvaren vielen we al met onze neus in de boter, want we kwamen een groep dolfijnen tegen. Al wegvarend van deze dolfijnen kwam Peter tot de realisatie dat we de gopro bij ons hadden en die dus onderwater hadden kunnen steken, grr... Onze weg hervattend kwamen we massa´s pelikanen tegen. Ook kwamen we een van de Nascalijn tekenigen tegen waarna we bij het eiland aankwamen. Hier hebben we duizenden vogels, heel veel zeeleeuwen en wat verdwaalde pinguins gespot. Hartstikke mooi en indrukwekkend.

Hierna hadden we nog anderhalve dag om te chillen in Huanochina. Dus dat werd relaxen bij het zwembad, de gigaduin achter het hotel beklimmen en net zo lang proberen tot Peter een kolibrie op de foto kon vastleggen (p.s. missie geslaagd!).

Nu zitten we in Nasca. Vanmorgen zijn we met een Cesna over de Nascalijnen gevlogen. Dit lijkt een vrij ontspannen activiteit, maar plaatselijke turbulentie, extreme manouvres van de piloot en het feit dat je door het visier van je camera zit te turen maakte dat het moeilijk was je ontbijt binnen te houden. Claudia faalde dan ook falikant... en liet haar ontbijt achter in het vliegtuig, woeps!!!

Nu nog even wat uurtjes doden voor we in de nachtbus springen naar Arequipa. Onze eerste stad op echte hoogte (2300 meter).

Adiós amigos

• 28 Augustus 2015 - 00:25

Bianca:

Dat klinkt als een geslaagd begin, leuk, en bedankt voor de update

• 28 Augustus 2015 - 00:31

Geniet van de komende bijzonderheden!

Groetjes vanuit een regenachtig Leusden

• 28 Augustus 2015 - 08:36

Linda:

Wat hebben jullie nu al veel gave dingen meegemaakt zeg! Super leuk om jullie avonturen mee te kunnen lezen en de foto's maken het beeld compleet. Zo zijn wij er toch een beetje bij. Knuffel Lin en Lee

• 28 Augustus 2015 - 09:17

Liesbeth:

Wauw! Nog maar een week onderweg en nu al zoveel gezien en meegemaakt. Dat belooft veel goeds! Keep the updates comming :)

• 28 Augustus 2015 - 10:00

Ina & Paul:

Gaaf hoor om te lezen wat jullie meemaken. Zo kunnen we lekker meegenieten. Kijken nu al uit naar het volgende verslag!! xxxxx

• 28 Augustus 2015 - 12:57

Gea:

hoi lieffies, goed om wat te horen en te zien van jullie belevenissen. inderdaad, er is alweer een week voorbij. de tijd gaat snel! er staan de komende dagen weer leuke dingen op jullie programma en ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen! we horen en zien het wel! Geniet! dikke kus, Gea

• 28 Augustus 2015 - 17:46

Anne:

Kom maar op met al die jaloersmakende verhalen en foto's! Leuk om zo mee te mogen genieten van jullie grote avontuur! :-)

• 28 Augustus 2015 - 18:14

Andre:

Pinguïns>? In Peru?
    Moet niet gekker worden. Klinkt verder allemaal goed!

• 28 Augustus 2015 - 21:48

Richard:

Hè beidjes

Super gave eerste week met al hele leuke
    Dingen. Verslagje erg leuk om te lezen en
    Blij dat jullie ervan genieten. Ga zo door
    Kan niet wachten op het volgende verslag.

Greets

• 29 Augustus 2015 - 16:52

Hennie:

Oefff wat een zwaar leven hebben jullie...of is dit jaloezie? Geniet er van.
    Tantje

• 29 Augustus 2015 - 17:20

Ria:

Nog maar net weg en dan al zoveel beleefd. En nu moeten jullie nog 28 weken………….Pfffff, vermoeiend hoor ;-)

• 31 Augustus 2015 - 16:13

Bart En Mandy:

Gaaf zeg, mooi dat jullie al veel van de natuur zien! Bijzonder om die tekeningen van boven te zien!