Happy new year baby! - Reisverslag uit Taree, Australië van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu Happy new year baby! - Reisverslag uit Taree, Australië van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu

Happy new year baby!

Door: Claudia en Peter

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 Januari 2016 | Australië, Taree

Ten eerste, lieve mensen, willen wij jullie een fantastisch 2016 wensen!

Wij hebben genoten van het vuurwerk in Sydney, waar we tussen de brug en het Operahouse in stonden! Eerlijk is eerlijk, de toeloop naar middennacht en daarna hadden wij spectaculairder verwacht met muziek en entertainment, maar het vuurwerk maakte alles goed.

De laatste weken hebben we niet stl gezeten. We hebben de schattige en historische plaatsjes Arrarat en Ballarat aangedaan en waar ze te lekkere pizza's hebben. Vervolgens hebben we Melbourne aangedaan. Hier hebben we de kerstman (van legoblokjes) in zijn zwembroek gespot. Verder lekker de stad doorgewandeld en inkopen gedaan op Victoria Market, dat is zo groot, de bazaar in Beverwijk niets bij...

Na al die stadjes was het weer tijd voor natuur, wat in Australie nooit ver weg is. We zijn met een kleine 40 graden naar het Wilsons Prom National Park gegaan, waar we een aantal uurtjes hebben gehiked en van waanzinnige uitzichten over de oceaan hebben genoten. Ook hebben we genoten van een wandeling tussen de koala's op Raymonds Island, vlakbij Eagle point.
Omdat het natuurlijk niet zonder gevolgen constant 40 graden met een licht briesje kan blijven, warden we getrakteerd op een storm met flinke windstoten en een paar heftige wolkbreuken. We hadden mazzel, want we waren in het plaatsje Sale en daar hebben ze heel groot zwembad. Ideaal om af te koelen en uit de wind te zijn.

Omdat we jullie niet willen teveel willen vervelen met al onze wildlife stories zullen we het samenvatten tot de meest kleurrijke vogels, termietenheuvel (zo groot als wijzelf zijn), oog in oog staan met een reuze kangoeroe, kuddes krabbetjes en ontzettend veel (verwende) pelikanen.

Inmiddels komen we aardig in de richting van Sydney, en dus ook bij Canberra. Als je de Australisch hoofdstad binnenloopt geloof je niet dat dit de hoofdstad is van zo'n gigantisch land. Geen wolkenkrabbers, geen overbevolking, geen afval en geen file's. In plaats daarvan een goede stadsplanning (en dat is bijzonder hier), ontzettend veel groen, frisse lucht en veel vriendelijkheid. O, en een paar locaties waar je gratis kan parkeren (woehoe!). We zijn naar het oorlogsmuseum geweest, met de hele Anzac promenade, zeer indrukwekkkend. Vervolgens via een uitzichtpunt door naar het parlementsgebouw waar we het gebouw van binnen en van boven bekeken hebben en tot slot wilden we naar een glasblazerij, maar die was helaas al gesloten. Omdat we het niet redden om heel Canberra in een dag te zien en het de dag erop kerst is (en alles dicht) besluiten we door te rijden en later terug te keren.

We stranden bij een hotelletje van een stervend dorpje (vanwege de omgelegde snelweg), waar we in de achtertuin gratis kunnen overnachten. Kerstavond zitten we gezellig in het barretje met de locals een biertje te drinken. De volgende morgen hebben we een heerlijk kerstontbijt met, op zijn Australisch, bacon and eggs.
De rest van kerst hebben we trouwens gevierd in een schattig klein dorpje aan een riviertje een paar honderd kilometer verder. We hebben lekker genikst in de zon en gebbqed in bikini. Weer eens wat anders zullen we maar zeggen. Op tweede kerstdag, boxingday, hebben we de geschiedenis rond Ned Kelly bekeken. De Kelly gang is de beroemdste gang van Australie. Geheel in deze sferen hebben we nog bezoek gehad van de politie, die niet veel te doen hadden en toevallig een U-bocht actie kon bekritiseren. Na een blaastest en een babbeltje was ook weer oke (voor degene die tellen, ja dit is de tweede keer...).

En toen gingen we weer terug richting Canberra waar we naar de munt zijn geweest (tsja, dat kan ook in Utrecht, maar als het dichtbij is doe je het niet he) en het Nasa complex hebben bekeken.
Tussen kerst en nieuwjaar hebben we nog twee mooie natuurgebieden aangedaan en zijn we naar de Jenolan grotten geweest. De grotten, en het minidorpje erbij zijn echt heel mooi en de moeite van de rit waard. We hadden geluk onderweg, want we zaten met enige regelmaat achter Aziaten of student rijders (OMG). Deze hebben twee dingen gemeen: ze verwarren de rem met het gaspendaal en ze zijn de auto (vooral in bochten) totaal niet meester. Laten we ons verder van commentaar behouden anders wordt het niet gezellig...
De grotten waren in ieder geval prachtig en de blue mountains, waar we doorheen gereden zijn richting Sydney, zijn dat ook.

In Sydney zelf hadden we geluk met de rust die er heerste, want de stad was voor een groot deel afgesloten voor verkeer (wij waren met de trein :)). Sydney is een mooie stad, waar veel respect heerst voor de oude panden en dat wordt aangevuld met de onontkombare wolkenkrabbers. We zijn op tijd naar the rocks gegaan, waar we na een zit van 8 uur van het vuurwerk hebben genoten.

De eerste dagen van het nieuwe jaar hebben we lekker rustig aan gedaan. We hebben de Olympische Stadions van Sydney bewonderd en rijden nu noordelijk richting Brisbane. Onderweg regelmatig gestopt voor een bezoekje aan het strand, een wandelingetje links en recht, de hoogste boom van New South Wales bekeken en nog meer strandjes. Helaas regent het nu 'cats and dogs', mooi moment dus voor de blog en gelukkig is de temperatuur nog wel aangenaam warm (23 graden). Overmorgen wordt het alweer 30 graden en is er voorlopig geen regen voorspeld, dus we zullen er maar niet te veel over klagen.

Ons uurtje in de bieb loopt bijna af, dus de foto's moeten nog even wachten. Ze komen zo snel mogelijk, beloofd!

Hopelijk heeft iedereen fijne feestdagen en een mooi oud en nieuw gehad(heeft iemand nog een oliebolletje over, want die hebben we echt gemist ;)).

Heel veel liefs en tot snel weer. En bedankt voor de leuke reacties, altijd goed om te horen hoe het aan de andere kant van de wereld is en dat je bezittingen worden verpatst (bedankt he Rien en Marian :P).

G'day

• 04 Januari 2016 - 07:53

Froukje:

Voor jullie allebei: Een heel mooi 2016! Alle goeds wat wenselijk is.
    Bedankt voor het, weer mooie, reisverslag. "Hello baby" ....het zal toch....kennelijk verengelsen jullie. Enfin in tegenstelling tot het zomerweer bij jullie sneeuwt het op dit moment. Het heeft even geduurd maar nu wintert het dan. Nog ggen spoortje Elfstedentocht waar te nemen hoor.
    Wij hebben rustige en gezellige feestdagen gehad en zijn ook zo 2016 ingestapt.
    Lieve Claudia en Peter, ga lekker door met genieten en ontvang de hartelijke groetjes

• 04 Januari 2016 - 11:52

Arianne :

Happy new year reizigers!!! Nog steeds jaloers. Alhoewel... Na onze verhuizing kijk ik elke dag uit op de utrechtse munt. Jullie zijn welkom hoor! ;)

• 04 Januari 2016 - 16:57

Ria:

Lieve wereld reizigers,
    Ook jullie allebei de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Vooralsnog zien de komende maanden er voor jullie nog rooskleurig uit. Ik wens jullie nog veel mooie avonturen toe en mezelf nog veel leesplezier op jullie Blog.
    Blijf genieten van al het goede en................baby??

• 04 Januari 2016 - 18:49

Rien En Marian:

Een heeeeeel mooi en gezond 2016 gewenst! In ieder geval een prachtige start gemaakt in Sydney. Leuk om weer te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en volop genieten. En dan nog lekker drie maanden voor de boeg. Vast mooie foto's gemaakt. Veel plezier maar weer.
    Groetjes, Rien en Marian

• 06 Januari 2016 - 19:13

Leon En Linda:

Hey gipsy's,

Wat leuk om te zien dat wij allemaal een beetje kerst hebben gevierd met jullie in de partybus! Als we dat hadden geweten hadden we een charmantere foto gestuurd ;-). Geniet van het lekker weer en van de mooie plekken die jullie tegenkomen. Beleef ook nog een maar een hoop mooie avonturen, zodat wij ook weer een beetje mee kunnen genieten via de site.

Dikke knuffel

• 07 Januari 2016 - 18:40

André, Karin, Joey, Glenn & Zenne:

Hoi Peet en Claudia,

Jullie ook de allerbeste wensen en ongelooflijk wat een mooie avonturen jullie toch maar blijven beleven. Ongelooflijk.
    Kunnen niet wachten om de foto's een keer te zien maar zullen wel achteraansluiten bij alle gegadigden. Jullie worden door velen gemist!!
    Ook leuk om te horen toch?

Van een foto sturen is het niet gekomen :( sorry. Eerlijk gezegd daarna weer vergeten. Nou ja genoeg andere aapjes toch? Of andere soorten.

Geniet ervan, doe voorzichtig en take care down under

Love you!

Zenne, Glenn, Joey, Karin & André

• 13 Januari 2016 - 12:08

Opa :

Hoi Peter en Claudia
    Ik heb jullie reisverslag weer met veel plezier gelezen. Wat een mooie ervaring doen jullie op.
    Ik geniet van de foto s en de verhalen en beleef zo een beetje met jullie mee.
    Wanneer vertrekken jullie richting het volgende reisdoel ?
    Zie jullie volgende verslag met plezier tegemoet. Hoop ook wel dat het snel maart is, want ik mis jullie wel. Groetjes en kus van opa ( en Ann )