Hi mates - Reisverslag uit Kingston South East, Australië van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu Hi mates - Reisverslag uit Kingston South East, Australië van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu

Hi mates

Door: Claudia en Peter

Blijf op de hoogte en volg Claudia

30 November 2015 | Australië, Kingston South East

Hi there everyone,

We zijn alweer in bijna een week in Australie! Wat gaat de tijd toch snel, we genieten zo van onze reis! Voor onze nieuwsgierige aagjes in Nederland, onze schoen was niet gevuld in Nieuw-Zeeland maar we kregen een foto van Henk en Gea en daar had Sinterklaas twee heerlijke chocoladeletters voor ons achtergelaten. Nu alleen nog lang wachten voor we ze kunnen opsnoepen.

In Nieuw-Zeeland hebben we nog een heerlijke laatste anderhalve week gehad. In Omarama hebben we tussen de 'clay cliffs' gelopen en in Mount Cook hebben we een spectaculaire wandeling gemaakt door Hooker Valley. Wij hadden weer eens het geluk dat het het niet helemaal meezat, maar eigenwijs als we zijn toch de wandeling gemaakt. De wandeling was prachtig, maar de stevige wind waar we mee begonnen werd al gauw een stormachtige wind met regen. Op de heenweg kwamen we bijna niet vooruit en op de terugweg konden we moeiteloos rennen en het was het waard want de omgeving was prachtig en het meer voor mount Cook was spectaculair met gletsjerijs dat in het meer rond dreef.

Onze volgende stop was Kaikoura, een traktatie die we voor het eind van de trip hadden bewaard. Vlak voor de kust van Kaikoura zwemmen 15-20 meter lange 'sperm whales' en door een ruige zee moesten we weer een paar dagen wachten, maar toen we gingen hebben we ze gespot!!! We hadden geluk, want we hebben er twee gezien tijdens onze trip. Ook kwamen we een gigantische groep dolfijnen tegen, die rond de boot zwommen en met enige regelmaat ver het water uit sprongen. Een topdag dus!

De laatste vijf dagen hebben we ons rond Christchurch vermaakt. De stad zelf is momenteel nog een dooddoener, in 2010/2011 zijn er twee flinke aardbevingen geweest in de stad en daar zijn de sporen nog steeds meer dan zichbaar. In de stad liepen we onze Nederlandse buurtjes weer tegen het lijf en na flink zoeken een soort van restaurantje gevonden om weer bij te praten. Verder hebben we twee dagen geluierd op een camping naast een riviertje en zijn we een dagje naar Akaroa geweest aan de kust. Op onze laatste avond lekker uit eten geweest met Rien en Marian (ja, ja, Nederlandse buren zijn hardnekkig, maar ook zeer gezellig!). En toen zat Nieuw-Zeeland er alweer op. We hebben het er heerlijk gehad en kijken ook uit naar Australie.

De vlucht ging top en op wat gedoe (we hadden een hotel nodig en de informatiedesk had ons totaal de verkeerde kant op gestuurd, grr) in Melbourne zelf na was het een warm welkom. Eenmaal onze racebak (of hippievan anno 2015) opgehaald, volgegooid met voedsel en een route bepaald, zijn we lekker op weg gegaan. De afgelopen week hebben we lekker veel regen en wind gehad, alsof we dat zouden missen... Maar hoe verder we van Melbourne af komen, hoe beter het wordt. We hebben al heel veel (dode en levende) kangaroes en walibi's gezien en we hebben er zelfs al een bijna in onze grill gehad. Die beesten zien je aankomen en bedenken ongeveer een halve minuut later pas dat ze misschien beter aan de kant kunnen gaan.
Verder hebben veel bijzondere vogels gezien en ook hebben we al drie koala's gespot en die zien er echt te knuffelig uit :). Claudia vond het een goed idee om er een als huisdier te nemen, maar vooralsnog heeft Peter dat kunnen voorkomen.

Verder hebben we heel veel mooie natuur gezien. We zijn over de great ocean road gereden, hebben een versteend bos gezien, wilde kliffen en blowholes gespot en daarnaast genieten we volop van de Australische vriendelijkheid.

Over een paar dagen hopen we in Adelaide aan te komen waar we uitkijken naar nieuwe avonturen, met een beetje geluk moet in in deze regio kunnen kooiduiken met haaien... Aan avontuur geen gebrek in de outback!

Groetjes thuis, heel fijne sinterklaasavond gewenst alvast (bewaar wat pepernoten voor ons) en vergeet niet om een leuke foto te sturen, we hebben al wat leuke exemplaren ontvangen!

Liefs Claudia en Peter

• 30 November 2015 - 06:44

Bianca:

Nou, door jullie verhalen word ik nog nieuwsgieriger naar de foto's. Jullie maken inderdaad genoeg mee. Gaaf hoor! Veel plezier in Australië.

• 30 November 2015 - 12:07

Gea:

Hallo lieverds,
    wat een mooi verslag weer! Ook al kunnen we de foto's niet openen, we kunnen het beeld erbij wel verzinnen. De chocoladeltters zijn veilig opgeborgen. er zat al iemand op te azen (Henk). Nog een paar dagen, dan zijn jullie op de helft, en dan gaan we weer aftellen. De komende weken gaan toch wel snel voorbij door alle feestdagen die er aan komen. Voor nu lekker blijven genieten van alle avonturen! Dikke kus van mij!

• 30 November 2015 - 12:10

Rienenmarian:

hoi,
    Leuk om te lezen hoe het jullie verder vergaat. het varenblad is goed overgekomen. Na alle regen al gewend aan de hitte daar, volgens onze dochter is het bloedje heet.(nog niet ontmoet ? :) Wij zitten meteen al in een verhuizing van onze zoon dus meteen al weer druk en afkicken van het mooie weer. Het regent hier pijpenstelen.
    groetjes

• 30 November 2015 - 17:58

Froukje:

Hallo wereldreizigers, ik vind dat deze titel past( open deurtje). Tsjonge wat doen jullie prachtige ervaringen op. En genieten, wauw!
    Lekker zo doorgaan.
    Liefs van mij

• 02 December 2015 - 10:52

Karin:

Top luitjes, blijf lekker genieten en hou de haaien op afstand! kusjes uit breda

• 02 December 2015 - 21:43

Bart:

Hey luitjes,

ik pak ff mijn mee-genietmomentje met het lezen van jullie blog. Lekker genieten!
    Als je terugben doen jullie je maar tegoed aan alle chocoladeletters die je kan eten. Nu maar ff kauwen op gefrituurde vogelspin of zo ;-)