Rollin' along - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu Rollin' along - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu

Rollin' along

Door: Claudia en Peter

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 November 2015 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Een goedemiddag allemaal,

Vandaag een verslag vanaf de oostkust van het zuidereiland. Na ons laatste bericht zaten we aan westkust en hebben we de pancake rocks aangedaan. Door de bizarre manier van slijtage door het water lijkt het net of er allemaal plakjes rots op elkaar zijn gestapeld.
Een paar dagen later komen we aan in Frans Jozef voor een van onze letterlijke en figuurlijke hoogtepunten van onze reis door Nieuw Zeeland. We moeten drie dagen wachten voor we de gletsjer op mogen, te nat, te bewolkt en te veel wind op de berg. Maar tien minuten voor de vierde boeking om de gletsjer op te gaan krijgen we groen licht en gaan we de helicopter in en de Franz Josef gletjser op!!! We maken een wandeling van ruim drie uur over de gletsjer en gaan niet alleen over het ijs, maar klimmen en klauteren ook tussen nauwe spleten. Claudia krijgt het nog voor elkaar om in een plas gletsjerwater bijna tot haar knie weg te zakken, gelukkig is alles wat we dragen volledig waterdicht :). De uitzichten en de wandeling waren waanzinnig mooi!

Na ons gletsjer avontuur rijden laten we Franz Josef snel achter ons, er is in dat dorpje namelijks niets te beleven en alles is ontzettend duur. We rijden via lake Matheson en Haast richting Wanaka. De route van Haast naar Wanaka is heel mooi en we maken een stuk of vijf stops onderweg, waar we de mooiste en blauwste riviertjes zien, wat watervallen bewonderen en prachtig uitzicht hebben over lake Wanaka en lake Hawea, waar het water een prachtige spiegeling van de bergen geeft. Wanaka zelf is een heerlijk relaxed plaatsje met veel mooie plekjes en de beste bioscoop ter wereld! In cinema paradiso voel je je direct thuis, geen suffe klapstoeltjes maar comfortabele banken en versgebakken koekjes in de pauze!
Na volledig aangevuld te zijn in Wanaka rijden we door naar Queentown. Deze stad viel ons flink tegen, heel commercieel, geen vrijheidscampings meer te vinden, alles kost veel geld en de bungyjump die we daar wilde maken is zo duur dat we besluiten die ergens anders te gaan doen. We slapen een dorp verder en de volgende dag staat er weer een hoogtepunt op ons te wachten.
Vanuit Frankton worden we per bus opgehaald voor een cruise over de Milford Sounds. In de eerste week van onze reis hier hadden we veel kleine problemen met onze Jucy campervan en hebben we een andere wagen gekregen. Als goedmakertje van Jucy hebben ze ons de cruise aangeboden en met de busreis van bijna 4-5 uur heen en vervolgens weer terug is dat best aangenaam. In de Milford Sounds regent het veel en ook wij treffen de fjorden in de regen, maar dit maakt dat het landschap er mysterieus uitziet en zorgt voor ontelbaar veel watervallen. Ook spotten we nog een hele zeldzame pinguin (met van die gele manen uit Happy feet).

Via een pitstop in Arrowtown rijden we door naar Milton, een mooie uitgangspositie voor de zuidkust. In Milton slapen we bij een golfclub, waar we vier locals ontmoeten en een paar drankjes mee doen. Als we afscheid nemen zijn we uitgenodigd voor een bbq de volgende dag, super leuk! Dus na een dagje langs het westelijke deel van de zuidkust en een bezoekje aan Bluff (vet uitzichtpunt waar vandaan je Steward Island ziet liggen) schuiven we aan voor een heerlijke maaltijd in Milton. Bij de woning van Ian en Nola die door alle dieren (schapen, kippen, paarden, honden en katten) wat weg heeft van een boederij hebben we een geweldig leuke avond met heerlijk eten en hockey pockey ijs na! Helaas kunnen we niet langer blijven in Milton en rijden we de volgende dag de rest van de zuidkust af waar we veel stops maken bij machtige kliffen, watervallen en prachtige natuur. 's Avonds spotten we de yellow eyed pinguin en slapen we op een picnicplek langs de snelweg.
De afgelopen dagen zijn we in Dunedin geweest. Hier is veel te doen en te zien, maar ook hier merk je dat de focus steeds meer op geld verdienen is komen te liggen. Hierdoen zijn we hier korter dan we verwacht hadden, maar we hebben nog wel twee leuke uitjes gedaan daar, we zijn in de vlindertuin geweest (indoor en 28 graden, erg aangenaam als het buiten regent en de wind uit het zuidelijke Antartica komt) en we hebben een tour gemaakt door de Cadbury chocolate factory, erg gaaf en een lekker(de goodyback is al bijna op).

Hier in Oamaru hebben ze een Victoriaanse feestweek en iedereen loopt hier in klederdracht, heel grappig om te zien. Wij trekken de komende dagen het binnenland weer in richten Omarama en Mount Cook. We hebben in de laatste anderhalve week nog wat leuke dingen in de planning staan en gaan nog lekker genieten. Hopelijk wordt het hier weer wat warmer en gaan we de zon weer wat vaker zien, want we hebben veel regen gehad. Maar waarschijnlijk mogen we niet klagen vergeleken het Nederlandse weer.

Groetjes aan iedereen in Nederland en we willen jullie nog wat huiswerk meegeven. We zouden het leuk vinden als iedereen een foto stuurt van zichzelf (geen losse statische foto's, maar gezellige foto's samen met elkaar). Graag sturen naar Peters mail (pjjvanreeuwijk@gmail.com).

Tot snel weer! Kusjes van ons

• 13 November 2015 - 10:56

Ria:

Lieve allebei,

wat een adembenemende mooi foto's! Hoe moet het gevoel zijn als je daar live rondloopt?!!
    En het verslag is zo mooi beschreven dat je het gevoel hebt erbij te zijn. Bedankt:-)
    Ik zal op zoek gaan naar een mooie foto en wie weet vind ik er eentje ;)

Liefs uit Bakkeveen.

• 15 November 2015 - 19:01

Anja En Piet :

Hele mooie foto's leuke avonturen beleeft en mail jullie zeker een foto.

groeten uit Zoetermeer

• 15 November 2015 - 21:15

Bart & Mandy:

Wow, ziet er weer te gek uit! En nog wat lekkers in de schoen gehad??? :-)

• 16 November 2015 - 11:15

Jaap Duijndam:

ik wens jullie goed reis en doe voorzichtig opa

• 18 November 2015 - 15:52

Arianne:

Tof toffer tofst! Wat mooi daar!!! Geniet!

• 19 November 2015 - 21:57

Irena K.:

Hey, my darlings!!! Congradulation on your Engagement!!! I am very happy for you both. Be happy and care for each other no matterr what !!! Its very important))))
    I hope you will invite me for your wedding))))?
    Love you all and miss you a lot)))) big hugs and kisses))))

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Oamaru

Onze trip rond de wereld

...

24 Januari 2016

The weels of the campervan go round and round...

04 Januari 2016

Happy new year baby!

19 December 2015

This christmas will be hot...

30 November 2015

Hi mates

13 November 2015

Rollin' along
Claudia

De komende 7 maanden gaan Peter en ik een reis rond de wereld maken. We beginnen in Peru en Bolivia. Vervolgens vliegen we door naar Nieuw Zeeland, waar een mini campervan op ons staat te wachten. In twee maanden tijd gaan we het noorder- en zuidereiland aandoen. Daarna vliegen we door naar Melbourne waar een nog kleiner, omgebouwd busje (denk aan de volkswagenbusjes qua model), klaar staat. Hiermee crossen we drie maanden door Australia. De gaan richting Adelaide, Sydney en dan helemaal omhoog richting Cairns. Om van al die avonturen bij te komen gaan we nog drie weken naar de Solomon eilanden en aangezien we over Hong Kong terugvliegen blijven we daar ook nog een weekje hangen. Als alles volgens plan gaan zetten we op 24 maart 2016 om kwart over zes 's ochtends weer voet op Hollandse bodem.

Actief sinds 18 Juni 2015