Vervolg greetings from... inmiddels Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu Vervolg greetings from... inmiddels Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu

Vervolg greetings from... inmiddels Westport

Door: Claudia en Peter

Blijf op de hoogte en volg Claudia

30 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Westport

Onze excuses voor het abrupte einde, maar de computer ging automatisch afsluiten dus we moesten er in twee minuten een einde aan breien en alles nog opslaan. Bij deze het vervolg...

Na onze Abel Tasmanavonturen zijn we gaan vissen. Een Nederlands koppel heeft in de regio een zalmvijver geopent waar je je eigen zalm kan vangen, slachten en vervolgens kan laten roken. Het was even anderhalf uur aanrommelen, maar toen we van een fanatieke Nieuw Zeelander zijn hengel (die dieper kwam) mochten lenen had Peter binnen een kwartier twee mooie vissen aan de haak geslagen en (het hoort er nou eenmaal bij...) de nek omgedraaid. We hebben de afgelopen week dus veel lekkere verse zalm gegeten :p. Vervolgens nog een grot aangedaan, met Lord of the rings scene buiten (daar scheppen Nieuw Zeelanders graag over op).

Een dag later gaat Peter weer parachute springen. De avond daarvoor spraken we een Nederlands koppel op de camping (lees parkeerplaats bij park), ook in zo'n prachtige Jucy, en die kwamen spontaan even kijken bij het paracentrum. Van het een kwam het ander en voor we het wisten besloten hun een tandemsprong te gaan doen en besloot Claudia ook maar het vliegtuig in te duiken om er met een backflip op 13000 ft weer uit te springen.

De dag daarop werd het weer slechter, maar dat gaf niet voor ons. Wij zijn namelijk op zoek geweest naar een nieuwe uitdaging. Die hebben gevonden en het was een binnenactiviteit dus laat die regen maar vallen. Sommige dingen moeten nog een verrassing blijven, dus check de foto's voor een hint en een van de resultaten zien jullie vanzelf wel een keer!

Vanaf Nelson zijn we doorgereden richting Murchison en hebben een stop gemaakt bij de Nelson lakes (st. Arnoud). Dat moet heel mooi zijn, maar in de wolkbreuk die een dag duurde was er niet veel van zichtbaar. Wel had het iets mysterieus, maar de wandeling die we bedacht hadden hebben we maar gelaten voor wat het is. Ook het geplande raften op de Buller rivier hebben we los moeten laten vanwege de regen en kou. Dat doen we later wel een keer.
We slapen bij een waterval en zodra de regen 's avonds eindelijk stopt lopen we daar nog even langs, toch nog wat moois gezien!

Gisteren zijn we onze 'buren' van de camping weer tegengekomen, te grappig. Verder veel gewandeld weer, de regen is weer verdwenen (jeeh). We zijn nu in een goudmijnen regio en daar kom je overal sporen van tegen, best leuk. Wij gaan nu onze weg vervolgen richting de pancake rocks!

Groetjes aan iedereen en tot ziens maar weer. Cheers!

• 30 Oktober 2015 - 12:04

Ann:

Hoi Peter en Claudia
    Ziet er weer mooi uit ! Jullie vervelen je niet, dat is duidelijk. Ted heeft nog familie in Wellington wonen. Er zijn 4 ooms begin jaren 60 geemigreerd naar Nieuw Zeeland.
    veel plezier weer. Gr Ann

• 30 Oktober 2015 - 23:58

Barf:

Gaaf mes hebben jullie gemaakt! Mooie avonturen en mooie omgeving. Goed bezig! Mooi om te zien dat jullie zo genieten. Greets Bart

• 01 November 2015 - 10:40

Gea:

Hallo lieverds,
    Vandaag na het lezen en zien van de foto's van dit laatste verslag toch een paar traantjes gelaten. Omdat ik ongelofelijk trots ben op wat jullie allemaal doen, zien en beleven en omdat ik jullie toch een beetje mis. Zou zo graag even een knuffel willen geven en even wat langer met jullie "praten". Het zal het moederhart zijn wat even de boventoon voert op dit moment. Maar goed, ga lekker door met jullie avontuur en blijf genieten. Ben ook benieuwd naar de verrassing en hoop dat ik geen aanwijzing mis want wij kunnen niet alle foto's openen...