Greetings from Murchison - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu Greetings from Murchison - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu

Greetings from Murchison

Door: Claudia en Peter

Blijf op de hoogte en volg Claudia

29 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Murchison

Hello everybody,

Hoe gaat het met iedereen in Nederland? Wij hebben hier de tijd van ons leven! Inmiddels zit de eerste maand in Nieuw Zeeland erop en we hebben ons nog geen seconde verveeld. Zoals je op de kaart kan zien hebben we oversteek naar het zuidereiland gemaakt, wat we fanatiek aan het ontdekken zijn.

Na ons laatste bericht zijn naar cape Palliser gereden, het zuiderlijkste puntje van het noorder eiland. Zwart zand stranden en wilde golven die tegen de rotsen aan beuken, heel imposant. Ook is dit de thuisbasis van tientallen zeehonden en een zee-olifant. We hebben de zeehonden tot op een meter of twee benaderd en eentje benaderde ons van achteren :). Daarna richting Wellington gegaan waar we onszelf drie dagen vermaakt hebben. Uiteraard hebben we te papa aangedaan, zijn we met de kabelbaan geweest, mooie wandelingen gemaakt en genoten van een cocktail in de haven.

De overtocht duurde 3,5 uur, niet te lang dus. Je komt aan in Picton en het laatste deel van de tocht wordt je al getrakteerd op een prachtig uitzicht over de Malborough Sounds. Misschien kent de wijnkenner de Malborough sounds wel, want Nieuw Zeelands meest befaamde wijnen komen hier vandaan. Dit moet dus even getest worden en we kunnen zeggen, smaakt goed! Ook de chocolade zit het hier wel goed, tussen al de wijnvelden ligt een top chocolatier en dat matched goed met een heerlijk wijntje.

Volgende halte is Abel Tasman. We hebben daar gewandeld, geklommen, hele gave grotten gezien en we zijn allebei maar weer eens uit het vliegtuig gesprongen! Aangezien de computertijd erop zit, moeten jullie weer even geduld hebben voor de foto's en de andere verhalen.

Tot snel! Kussie van ons

• 29 Oktober 2015 - 10:02

Froukje:

Lieve Claudia en Peter,
    Bedankt voor ook weer dit verslag. Wat een andere wereld zeg. Wel dezelfde wereld uiteraard, maar zo anders. Ik kan mij voorstellen dat jullie je niet vervelen, uitdagingen genoeg. Hier al knelde dagen mist, en de zo'n die het daar niet van kan winnen.
    Gaan jullie lekker door met genieten.
    Een knuffel voor jullie.

• 29 Oktober 2015 - 10:07

Froukje:

Ik bekeek net de foto's: wat een schoonheid, de natuur, jullie lef....Dat wilde ik nog even kwijt. Doei!

• 29 Oktober 2015 - 14:18

Ria:

Avonturiers zijn jullie!!! prachtige foto's bij een prachtig verhaal :-)
    Liefs uit Bakkeveen

• 29 Oktober 2015 - 14:45

Andre :

waar staan die foto's dan?

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Murchison

Onze trip rond de wereld

...

24 Januari 2016

The weels of the campervan go round and round...

04 Januari 2016

Happy new year baby!

19 December 2015

This christmas will be hot...

30 November 2015

Hi mates

13 November 2015

Rollin' along
Claudia

De komende 7 maanden gaan Peter en ik een reis rond de wereld maken. We beginnen in Peru en Bolivia. Vervolgens vliegen we door naar Nieuw Zeeland, waar een mini campervan op ons staat te wachten. In twee maanden tijd gaan we het noorder- en zuidereiland aandoen. Daarna vliegen we door naar Melbourne waar een nog kleiner, omgebouwd busje (denk aan de volkswagenbusjes qua model), klaar staat. Hiermee crossen we drie maanden door Australia. De gaan richting Adelaide, Sydney en dan helemaal omhoog richting Cairns. Om van al die avonturen bij te komen gaan we nog drie weken naar de Solomon eilanden en aangezien we over Hong Kong terugvliegen blijven we daar ook nog een weekje hangen. Als alles volgens plan gaan zetten we op 24 maart 2016 om kwart over zes 's ochtends weer voet op Hollandse bodem.

Actief sinds 18 Juni 2015