Het noordereilandavontuur! - Reisverslag uit Porirua, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu Het noordereilandavontuur! - Reisverslag uit Porirua, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu

Het noordereilandavontuur!

Door: Claudia en Peter

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Porirua

Hello everybody,

Alweer bijna drie weken in Nieuw Zeeland en inmiddels zitten we vlak voor Wellington. Het Noordereiland gaan we dus alweer bijna achter ons laten. Over ongeveer een halve week denken we de boot naar het zuidereiland te pakken.

Nu maar weer even terug naar waar we waren geeindigd met de vorige blog. Peter is (echt waar tante Ria) in Cape Reinga op zijn knie gegaan, super romantisch! Bedankt voor alle felicitaties, heel leuk! Om het te vieren zijn we in Auckland flink de hoogte in gegaan, om precies te zien 192 meter. We hebben een rondje gemaakt aan de buitenkant van de Auckland tower, waar we naast een fantastisch uitzicht ook wat spannende opdrachten hebben uitgevoerd, zoals achteruitlopen terwijl we omhoog kijken en vooruit en achteruit over de rand lopen, en dat allemaal aan twee touwen en op 192 meter hoogte, best leuk! Verder nog naar het MOTAT museum geweest, waar we hebben rondgelopen in een nagebouwd dorp van ruim 100 jaar oud.
De daaropvolgende dagen lekker gechilled, genoten van het strand en op watervallen jacht geweest. Er zijn hier ontzettend veel watervallen in alle soorten en maten. Sommige in prachtige parken met mooie wandelroutes, voor andere moesten we een flinke wandeling maken en dat was het zeker waard.
Volgende grote stop was Cathedral cove in Coromandel, heel mooi en we besluiten de volgende morgen daar de zonsopgang te bekijken. En toen kwamen we er de volgende morgen achter dat de zonsopgang vanuit die hoek niet zichtbaar is, maar gelukkig waren we snel genoeg om een ander plekje te vinden en konden we toch nog genieten (als een van de eersten ter wereld) van de nieuwe dag.

Na alle watervallen en mooie stranden besluiten we richting het midden van het eiland te trekken waar het letterlijk borrelt. In Rotorua zijn we naar het thermal park gegaan waar door alle vulkanisch activiteit het landschap er heel bijzonder en soms zelfs absurd uitzag. Van geisers, groene, gele en rode meren tot borrelende modderpoelen aan toe.
Bij lake Taupo kon Peter zijn hart ophalen, we moesten een dagje extra wachten (lees relaxen aan het meer en nog een waterval) maar toen was het toch echt springweer. Dus Peter is nu officieel internationaal parachutist!

We rijden door richting Waiotaupa, onderweg overnachting op een camping met barbeque, dus we besluiten dat twee weken Nieuw Zeeland een goede reden is voor een goed bbq feestje :). De volgende dag staat in het teken van dieren. Eerst naar een kiwipark, waar we eindelijk de Kiwi zien. We durven het bijna niet hardop te zeggen hier, maar het beest ziet er redelijk lomp uit en wij schatten zijn overlevingskansen ongeveer net zo hoog als die van de dodo... Vervolgens nog een heleboel vogels gezien en grote parkieten uit de hand laten eten.
Daarna was het tijd om het donker op te zoeken in de gloeiwormengrotten van Waiotaupa. Stel je een sterrenhemel voor, maar dan blauw en een stuk dichterbij. Heel leuk en indrukwekkend, een echt avontuur en gelukkig geen vallen sterren/gloeiwormen.

Om het dierendaggehalte weer iets omlaag te brengen zijn we een stuk verder omlaag getrokken en naar het nationaal militair museum geweest. Erg interessant en goed opgezet met als extra ook de geurbeleving, wat echt een extra dimensie gaf aan het geheel.

Na alle museums, diierentuinen en parken is het tijd om weer eens even lekker te niksen. We vinden een fantastische camping op een sportveld met alle faciliteiten die we ons kunnen wensen midden tussen de weilanden, helemaal top en kost ons voor twee nachten nog geen 15 dollar! Ook gaan we nog naar Napiers, helemaal in art deco stijl gebouwd na een aardbeving in 1930. Best grappig om een middagje rond te waggelen. Maar wat echt serieus goed was daar zijn de pies (de hartige taartjes). We hebben er inmiddels een aantal op en kunnen met zekerheid zeggen dat de pies in Napiers met stip de lekkerste zijn (tot nu toe in ieder geval...).

Eergister hebben we een farmers markt aangedaan en zijn we naar een chocolade museum (met winkel, joehoe!) geweest. Je kunt het het best omschrijven als dat we gewoon heel goed voor onszelf zorgen (geen zorgen dus mama's). En ondanks de heerlijke Nieuw Zeelandse keuken zijn we zelfs afgevallen, dus niets te klagen hier.

Wij genieten vrolijk verder! Veel liefs van ons!

p.s. We kunnen in deze bieb geen foto's uploaden, grr.. Dus we zullen proberen een deze dagen in een andere bieb alsnog de foto's te plaatsen.

• 13 Oktober 2015 - 09:32

Gea:

hallo lieverds, nou om jullie maak ik me echt geen zorgen hoor! misschien moeten jullie je zorgen maken om mij want wat ik allemaal lees maakt mij best een beetje jaloers. geweldig wat jullie allemaal doen, zien en beleven! ben heel benieuwd naar de foto's. blijf genieten. dikke kus van mij!

• 13 Oktober 2015 - 14:22

Ria:

Lieve avonturiers,

ik kan jullie dus nu officieel van harte feliciteren met jullie voorgenomen huwelijk! Een mooi vooruitzicht en dat terwijl jullie voorlopig alleen nog maar mooie dingen doen, zonder verplichtingen :-) Wat heet BOFFEN!!
    Het is fijn om te lezen dat jullie echte avonturen beleven en dat wij die pas achteraf lezen. Alles is dus dan goed gegaan.(aan een draadje op grote hoogte, uit een vliegtuigje springen……..;-)
    Heerlijk om op deze manier betrokken te worden bij jullie belevenissen en ik zie uit naar de volgende verhalen, en geniet maar vrolijk verder :-)
    Knuffel van,
    Ria

• 13 Oktober 2015 - 23:20

Froukje:

Dag globetrotters, wat zien en ervaren jullie prachtige avonturen, spannende ook! Afgelopen zondag zag ik( bij Bianca) jullie filmpje. Wilde thuis echt niet openen. En..........een aanstaand bruidspaar: Gefeliciteerd! Mooi Peter, op zo' n bijzondere plaats. Ik moest wel lachen om jullie beschrijving van een kiwi. Mensen geniet lekker verder met en van elkaar.
    P.S. Jullie foto's openen lukt prima, ik vind ze erg mooi.
    Lieve groet, Froukje

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Porirua

Onze trip rond de wereld

...

24 Januari 2016

The weels of the campervan go round and round...

04 Januari 2016

Happy new year baby!

19 December 2015

This christmas will be hot...

30 November 2015

Hi mates

13 November 2015

Rollin' along
Claudia

De komende 7 maanden gaan Peter en ik een reis rond de wereld maken. We beginnen in Peru en Bolivia. Vervolgens vliegen we door naar Nieuw Zeeland, waar een mini campervan op ons staat te wachten. In twee maanden tijd gaan we het noorder- en zuidereiland aandoen. Daarna vliegen we door naar Melbourne waar een nog kleiner, omgebouwd busje (denk aan de volkswagenbusjes qua model), klaar staat. Hiermee crossen we drie maanden door Australia. De gaan richting Adelaide, Sydney en dan helemaal omhoog richting Cairns. Om van al die avonturen bij te komen gaan we nog drie weken naar de Solomon eilanden en aangezien we over Hong Kong terugvliegen blijven we daar ook nog een weekje hangen. Als alles volgens plan gaan zetten we op 24 maart 2016 om kwart over zes 's ochtends weer voet op Hollandse bodem.

Actief sinds 18 Juni 2015