Het noordereilandavontuur! - Reisverslag uit Porirua, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu Het noordereilandavontuur! - Reisverslag uit Porirua, Nieuw Zeeland van Claudia Ravelli - WaarBenJij.nu

Het noordereilandavontuur!

Door: Claudia en Peter

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Porirua

Hello everybody,

Alweer bijna drie weken in Nieuw Zeeland en inmiddels zitten we vlak voor Wellington. Het Noordereiland gaan we dus alweer bijna achter ons laten. Over ongeveer een halve week denken we de boot naar het zuidereiland te pakken.

Nu maar weer even terug naar waar we waren geeindigd met de vorige blog. Peter is (echt waar tante Ria) in Cape Reinga op zijn knie gegaan, super romantisch! Bedankt voor alle felicitaties, heel leuk! Om het te vieren zijn we in Auckland flink de hoogte in gegaan, om precies te zien 192 meter. We hebben een rondje gemaakt aan de buitenkant van de Auckland tower, waar we naast een fantastisch uitzicht ook wat spannende opdrachten hebben uitgevoerd, zoals achteruitlopen terwijl we omhoog kijken en vooruit en achteruit over de rand lopen, en dat allemaal aan twee touwen en op 192 meter hoogte, best leuk! Verder nog naar het MOTAT museum geweest, waar we hebben rondgelopen in een nagebouwd dorp van ruim 100 jaar oud.
De daaropvolgende dagen lekker gechilled, genoten van het strand en op watervallen jacht geweest. Er zijn hier ontzettend veel watervallen in alle soorten en maten. Sommige in prachtige parken met mooie wandelroutes, voor andere moesten we een flinke wandeling maken en dat was het zeker waard.
Volgende grote stop was Cathedral cove in Coromandel, heel mooi en we besluiten de volgende morgen daar de zonsopgang te bekijken. En toen kwamen we er de volgende morgen achter dat de zonsopgang vanuit die hoek niet zichtbaar is, maar gelukkig waren we snel genoeg om een ander plekje te vinden en konden we toch nog genieten (als een van de eersten ter wereld) van de nieuwe dag.

Na alle watervallen en mooie stranden besluiten we richting het midden van het eiland te trekken waar het letterlijk borrelt. In Rotorua zijn we naar het thermal park gegaan waar door alle vulkanisch activiteit het landschap er heel bijzonder en soms zelfs absurd uitzag. Van geisers, groene, gele en rode meren tot borrelende modderpoelen aan toe.
Bij lake Taupo kon Peter zijn hart ophalen, we moesten een dagje extra wachten (lees relaxen aan het meer en nog een waterval) maar toen was het toch echt springweer. Dus Peter is nu officieel internationaal parachutist!

• 13 Oktober 2015 - 08:33

Liesbeth:

Jaaa bij lake Taupo een sprong gemaakt! Officieel jaloers ;)
    Ik ga de kinderen op de BSO weer vertellen over je avonturen, ze kijken er elke keer naar uit en vragen vaak waar je bent!
    Ook lekker genieten op het Zuidereiland!

• 13 Oktober 2015 - 08:34

Leon & Linda:

Hee Clau en Peter,

Super leuk om jullie belevenissen van het eerste deel van Nieuw-Zeeland te lezen, lijkt me een geweldig mooi land! Goed om te horen dat Peter weer uit een vliegtuig heeft kunnen stappen (idioot) ;-).

Veel plezier op het zuidelijke eiland en wij kijken uit naar het volgende verslag.

X

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Porirua

Onze trip rond de wereld

...

24 Januari 2016

The weels of the campervan go round and round...

04 Januari 2016

Happy new year baby!

19 December 2015

This christmas will be hot...

30 November 2015

Hi mates

13 November 2015

Rollin' along
Claudia

De komende 7 maanden gaan Peter en ik een reis rond de wereld maken. We beginnen in Peru en Bolivia. Vervolgens vliegen we door naar Nieuw Zeeland, waar een mini campervan op ons staat te wachten. In twee maanden tijd gaan we het noorder- en zuidereiland aandoen. Daarna vliegen we door naar Melbourne waar een nog kleiner, omgebouwd busje (denk aan de volkswagenbusjes qua model), klaar staat. Hiermee crossen we drie maanden door Australia. De gaan richting Adelaide, Sydney en dan helemaal omhoog richting Cairns. Om van al die avonturen bij te komen gaan we nog drie weken naar de Solomon eilanden en aangezien we over Hong Kong terugvliegen blijven we daar ook nog een weekje hangen. Als alles volgens plan gaan zetten we op 24 maart 2016 om kwart over zes 's ochtends weer voet op Hollandse bodem.

Actief sinds 18 Juni 2015